کد مطلب:27129
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:23
به نظر من هيچ نيازي به احكام اسلامي در اين دنيا نيست و خود انسانها كفايت ميكنند و همان عقلي كه اسلام را پذيرفتهاند اينها را رد ميكند (لطفاً به من به ديدگاه يك انسان بدون دين كه دين را ميشناسد پاسخ دهيد.)
يكي از فلسفههاي وجودينبوت، ناتواني عقل بشر از هدايت كامل او است و همين امر است كه انسان را نيازمند هدايت بيروني ميسازد.
بنابراين دين مجموعة تعاليمي است كه خداوند از جانب خود به افرادي برگزيده از بشر، از طريق وحي القاء ميكند و آنان را به منزلة حجتهاي خود مأمور ميسازد تا آن تعاليم را به منظور هدايت انسانها به آنها ابلاغ كنند.
تعاليم آسماني در هر عصر و تمدني به مقداري كه لازم بوده نازل شده و نسبت به شرايط نزول كامل بوده است. لكن اين كمال در دين خاتم، مطلق است، يعني تمام آنچه براي هدايت انسان بماهو انسان ضروري است در اين دين وجود دارد.
درست است كه انسان ديندار به تجربيات دروني، همچون كشف، شهود رويا والهام دست مييابد، لكن از اين رهگذر نميتوان در رويارويي با حوادث فردي، اجتماعي حكم ديني صادر كند زيرا اولاً حجيّت ندارد و بايد به محك عقل و نقل سنجيده شود و ثانياً چيزي بر دين (نازل من عندالله) اضافه نميكند.
لازم به تذكر است كه دين مجموعة تجارب دروني و بيروني پيامبر نيز نيست، در غير اين صورت لازمة آن نفي آسماني بودن، قدسيت، عصمت، كمال و خاتميت دين است كه توجه آن مجالي ديگر ميطلبد. و اضحترين دليلي كه ناتواني انسان را اثبات ميسازد حقيقت مسلم پذيرفته شده در بارة ناشناخته بودن انسان از بعد مادي و معنوي است كه دراين خصوص دانشمندان و علماء اعترافات روشن و واضحي را اعلام داشتهاند كه ميتوانيد به كتاب انسان موجودي ناشناخته اثر الكسيس كارل و كتاب جهاني كه من ميشناسم اثر انيشتين مراجعه كنيد كه موضع دانشمندان تجربي را به روشني در ناتواني انسان مشخص ميسازد و در حوزة عقل بشر نيز كافي است كه بگوييم، خواص و آثار پديدهها كه به خلقت مخصوص آنها باز ميگردد با عقل مجرد و بدون تجربه قابل دريافت نبوده وتجربه و عقل به مدد يكديگر و نيز در طي اليان زندگي انسان به روي زمين قطرهاي از درياي اسرار زندگي انسان را نشناختهاند، با اين وصف ادعاي كفايت عقل بشر در رفع نيازمنديهاي انسان و بينيازي به احكام اسلامينه سخني علمي و نه عقلاني است.
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.